Umiejętności kierownicze

Zarządzanie różnorodnością

Cele:

  • Ukazanie sposobów na wykorzystywanie indywidualnych cech pracowników zespołu.
  • Uświadomienie roli różnic w pracy zespołu i zalet ich wykorzystywania dla jego efektywniejszego działania.

Po szkoleniu uczestnik będzie:

  • Potrafił wykorzystywać zasady pracowania z zespołem różnorodnym pod względem płci, wieku i doświadczenia;
  • Umiał zarządzać różnicami i podobieństwami pomiędzy członkami zespołu.

Zawartość merytoryczna:

  • Kierowanie zespołem;
  • Identyfikowanie różnic pomiędzy członkami zespołu;
  • Praktyczne wykorzystanie różnorodności doświadczeń;
  • Zagrożenia wynikające z nazbyt wysokiego poziomu zróżnicowania;
  • Zapobieganie konfliktom wynikającym z różnic wieku, płci i stażu pracy;
  • Podział zadań uwzględniający indywidualne uwarunkowania pracownika;
  • Niwelowanie negatywnego wpływu różnic na rzecz wykorzystania ich dla podniesienia wydajności zespołu.

Coaching

Cele:

  • Zapoznanie z ideom coachingu oraz uświadomienie procesu rozwoju w organizacji;
  • Rozwijanie umiejętności pomocy innej osobie we wzmacnianiu i udoskonalaniu jej działania;
  • Rozwijanie umiejętności i nauka sposobów przekazywania wiedzy z zakresu uczenia innych.

Po szkoleniu uczestnik będzie:

  • Znał najskuteczniejsze techniki uczenia się i rozwoju osobistego;
  • Znali istotę coachingu w wydobywaniu z zespołów tego co najbardziej wartościowe;
  • Wiedzieli jak wykorzystać coaching do rozwoju wielu rozmaitych aspektów życia zawodowego i osobistego.

Zawartość merytoryczna:

  • Co to jest coaching;
  • Model coachingu;
  • Teorie uczenia się;
  • Etapy przeprowadzania coachingu;
  • Umiejętności analityczne: asertywność, radzenie sobie z konfliktami, facylitacja, planowanie, komunikacja interpersonalna.

Efektywne spotkania

Cele:

  • Zdobycie przez uczestników szkolenia wiedzy z zakresu efektywnego prowadzenia spotkań;
  • Rozwijanie umiejętności zarządzania pracownikami dzięki skutecznemu i klarownemu przekazywaniu informacji.

Po szkoleniu uczestnik będzie:

  • Umiał przeprowadzić spotkanie pracownicze w krótszym czasie, niż dotychczas;
  • Potrafił przykuć uwagę uczestników spotkania;
  • Znał i stosował zasady jasnego formułowania komunikatów;
  • Prowadził spotkania w sposób efektywny.

Zawartość merytoryczna:

  • Planowanie przebiegu spotkania i wyznaczanie jego celów;
  • Osiąganie zamierzonych celów podczas spotkania;
  • Sztuka przewidywania możliwych punktów spornych;
  • Formułowanie zasad rządzących spotkaniem;
  • Zarządzanie czasem spotkania;
  • Sztuka przemawiania;
  • Zaciekawianie uczestników spotkania;
  • Budowanie relacji służących efektywniejszemu przebiegowi spotkania;
  • Motywowanie uczestników spotkania do zabierania głosu i otwartego wyrażania opinii;
  • Facylitacja ;
  • Prowadzenie spotkania w sytuacji kryzysowej.

Budowanie zespołów

Cele:

  • Pokazanie co to jest zespół i jak pracuje;
  • Rozwijanie umiejętności tworzenia i kierowania zespołem;
  • Poznanie procesu grupowego;

Po szkoleniu uczestnik będzie:

  • Wiedzieli jak rozwija się ich zespół;
  • Świadomi procesów zachodzących w grupie;
  • Potrafili dostosować swój styl zarządzania do potrzeb zespołu;
  • Potrafili skutecznie organizować prace oraz motywować zespół.

Zawartość merytoryczna:

  • Czynniki powstawania zespołu, a role lidera;
  • Współpraca w zespole;
  • Fazy rozwoju zespołu;
  • Role grupowe;
  • Efektywność zespołu;
  • Motywacja zespołu.

Przywództwo

Cele:

  • Poznanie własnego stylu przywództwa;
  • Zapoznanie ze stylami przywództwa oraz zapoznanie się z typami osobowości i ich wpływ na styl przywództwa;
  • Nabycie umiejętności dopasowywania odpowiedniego stylu przywództwa do potrzeb konkretnego pracownika;

Po szkoleniu uczestnik będzie:

  • Znał style przywództwa;
  • Wiedział czym się charakteryzuje konkretny styl przywództwa;
  • Znał zasady skutecznego przywództwa;
  • Wiedział czym się charakteryzują typy osobowości.

Zawartość merytoryczna:

  • Przywództwo jako proces;
  • Typy osobowości;
  • Zachowanie przywódców;
  • Interakcja stylu przywódcy i sytuacji;
  • Przywództwo a proces grupowy;
  • Przywództwo jako proces;
  • Warsztat i narzędzia pracy przywódcy.

Zarządzanie kryzysowe w organizacji

Cele:

  • Nauka zarządzania zasobami ludzkim w sytuacji kryzysowej;
  • Przetrenowania sposobu zarządzania podczas sytuacji kryzysowej;
  • Zapoznanie się z rodzajami zachowań w przypadku kryzysu.

Po szkoleniu uczestnik będzie:

  • Wiedział co to jest sytuacja kryzysowa;
  • Znał podstawowe schematy zachowań ludzkich w sytuacjach kryzysowych;
  • Będzie wiedział w jaki sposób trafnie i dobrze podejmować decyzje.

Zawartość merytoryczna:

  • Pojęcie kryzysu;
  • Typowe sytuacje kryzysowe w firmach;
  • Budowanie struktury zarządzania kryzysowego;
  • Fazy zarządzania kryzysowego;
  • Reakcje ludzi na sytuacje kryzysowe w organizacji;
  • Komunikacja społeczna w kryzysie.

Leave a reply

Back to Top