Zarządzanie różnorodnością
Cele:
- Ukazanie sposobów na wykorzystywanie indywidualnych cech pracowników zespołu.
- Uświadomienie roli różnic w pracy zespołu i zalet ich wykorzystywania dla jego efektywniejszego działania.
Po szkoleniu uczestnik będzie:
- Potrafił wykorzystywać zasady pracowania z zespołem różnorodnym pod względem płci, wieku i doświadczenia;
- Umiał zarządzać różnicami i podobieństwami pomiędzy członkami zespołu.
Zawartość merytoryczna:
- Kierowanie zespołem;
- Identyfikowanie różnic pomiędzy członkami zespołu;
- Praktyczne wykorzystanie różnorodności doświadczeń;
- Zagrożenia wynikające z nazbyt wysokiego poziomu zróżnicowania;
- Zapobieganie konfliktom wynikającym z różnic wieku, płci i stażu pracy;
- Podział zadań uwzględniający indywidualne uwarunkowania pracownika;
- Niwelowanie negatywnego wpływu różnic na rzecz wykorzystania ich dla podniesienia wydajności zespołu.
Coaching
Cele:
- Zapoznanie z ideom coachingu oraz uświadomienie procesu rozwoju w organizacji;
- Rozwijanie umiejętności pomocy innej osobie we wzmacnianiu i udoskonalaniu jej działania;
- Rozwijanie umiejętności i nauka sposobów przekazywania wiedzy z zakresu uczenia innych.
Po szkoleniu uczestnik będzie:
- Znał najskuteczniejsze techniki uczenia się i rozwoju osobistego;
- Znali istotę coachingu w wydobywaniu z zespołów tego co najbardziej wartościowe;
- Wiedzieli jak wykorzystać coaching do rozwoju wielu rozmaitych aspektów życia zawodowego i osobistego.
Zawartość merytoryczna:
- Co to jest coaching;
- Model coachingu;
- Teorie uczenia się;
- Etapy przeprowadzania coachingu;
- Umiejętności analityczne: asertywność, radzenie sobie z konfliktami, facylitacja, planowanie, komunikacja interpersonalna.
Efektywne spotkania
Cele:
- Zdobycie przez uczestników szkolenia wiedzy z zakresu efektywnego prowadzenia spotkań;
- Rozwijanie umiejętności zarządzania pracownikami dzięki skutecznemu i klarownemu przekazywaniu informacji.
Po szkoleniu uczestnik będzie:
- Umiał przeprowadzić spotkanie pracownicze w krótszym czasie, niż dotychczas;
- Potrafił przykuć uwagę uczestników spotkania;
- Znał i stosował zasady jasnego formułowania komunikatów;
- Prowadził spotkania w sposób efektywny.
Zawartość merytoryczna:
- Planowanie przebiegu spotkania i wyznaczanie jego celów;
- Osiąganie zamierzonych celów podczas spotkania;
- Sztuka przewidywania możliwych punktów spornych;
- Formułowanie zasad rządzących spotkaniem;
- Zarządzanie czasem spotkania;
- Sztuka przemawiania;
- Zaciekawianie uczestników spotkania;
- Budowanie relacji służących efektywniejszemu przebiegowi spotkania;
- Motywowanie uczestników spotkania do zabierania głosu i otwartego wyrażania opinii;
- Facylitacja ;
- Prowadzenie spotkania w sytuacji kryzysowej.
Budowanie zespołów
Cele:
- Pokazanie co to jest zespół i jak pracuje;
- Rozwijanie umiejętności tworzenia i kierowania zespołem;
- Poznanie procesu grupowego;
Po szkoleniu uczestnik będzie:
- Wiedzieli jak rozwija się ich zespół;
- Świadomi procesów zachodzących w grupie;
- Potrafili dostosować swój styl zarządzania do potrzeb zespołu;
- Potrafili skutecznie organizować prace oraz motywować zespół.
Zawartość merytoryczna:
- Czynniki powstawania zespołu, a role lidera;
- Współpraca w zespole;
- Fazy rozwoju zespołu;
- Role grupowe;
- Efektywność zespołu;
- Motywacja zespołu.
Przywództwo
Cele:
- Poznanie własnego stylu przywództwa;
- Zapoznanie ze stylami przywództwa oraz zapoznanie się z typami osobowości i ich wpływ na styl przywództwa;
- Nabycie umiejętności dopasowywania odpowiedniego stylu przywództwa do potrzeb konkretnego pracownika;
Po szkoleniu uczestnik będzie:
- Znał style przywództwa;
- Wiedział czym się charakteryzuje konkretny styl przywództwa;
- Znał zasady skutecznego przywództwa;
- Wiedział czym się charakteryzują typy osobowości.
Zawartość merytoryczna:
- Przywództwo jako proces;
- Typy osobowości;
- Zachowanie przywódców;
- Interakcja stylu przywódcy i sytuacji;
- Przywództwo a proces grupowy;
- Przywództwo jako proces;
- Warsztat i narzędzia pracy przywódcy.
Zarządzanie kryzysowe w organizacji
Cele:
- Nauka zarządzania zasobami ludzkim w sytuacji kryzysowej;
- Przetrenowania sposobu zarządzania podczas sytuacji kryzysowej;
- Zapoznanie się z rodzajami zachowań w przypadku kryzysu.
Po szkoleniu uczestnik będzie:
- Wiedział co to jest sytuacja kryzysowa;
- Znał podstawowe schematy zachowań ludzkich w sytuacjach kryzysowych;
- Będzie wiedział w jaki sposób trafnie i dobrze podejmować decyzje.
Zawartość merytoryczna:
- Pojęcie kryzysu;
- Typowe sytuacje kryzysowe w firmach;
- Budowanie struktury zarządzania kryzysowego;
- Fazy zarządzania kryzysowego;
- Reakcje ludzi na sytuacje kryzysowe w organizacji;
- Komunikacja społeczna w kryzysie.